igaranti

NASA’nın keşfettiği yeni solar sistem: Bi’ gün biz de gider miyiz?

14 Nisan 2017

NASA, Şubat ayında, 39 ışık yılı uzağımızda Trappist-1 adını verdiği, Dünya’ya benzeyen 7 ayrı gezegenden oluşan yeni bir solar sistem keşfetti. Gezegenlerin 3’ünde yaşamı destekler koşulların bulunabileceği söyleniyor.

Kısacası, valizini hazırla!

Hayat böyle. Biz peş peşe 5 vesaitle okuldan eve, evden işe gitmeye uğraşaduralım; NASA uzay teleskopları marifetiyle her gün uzaya aktarmasız seferler düzenliyor. Bu seferlerin sonuncusunda, Trappist-1 adını verdiği düşük kütleli soğuk bir yıldız ve onun peşinden ayrılmayan 7 gezegen keşfetti. Hatta, yüzey sıcaklıkları ve atmosfer basınçlarına bakılırsa 3’ünde su bulunma ihtimali yüksek; bu da bu gezegenleri “yaşanabilir bölge” yapıyor.

Trappist’ten önce bir menzil daha var

Silikon Vadisi’nin milyarder girişimcilerinden Yuri Milner, Gagarin’in uzay çıkarmasının 55. yıl dönümünde yani geçtiğimiz sene, Stephen Hawking’le birlikte yaptığı bir panelde, Güneş’ten sonra Dünya’ya en yakın yıldız sistemi olan Alpha Centauri’ye 28 gramdan hafif yüzlerce küçük uzay aracı göndereceğini açıklamıştı.

“Starshot” adındaki projeye 100 milyon dolar harcanacak. Alpha Centauri 3 yıldızdan oluşuyor ve Dünya’ya 4,37 ışık yılı uzakta. Bu yolculuğun 20 yıl sürmesi bekleniyor. Aynı hesapla Trappist-1’e ulaşmanın da 160 yıl alacağı öngörülüyor.

Hadi gidelim

Gezegenlerin henüz Mars ve Venüs gibi afili isimleri yok ama sorun değil, senin de şöyle bir ağız dolusu “Şuradan bi Trappist 1B uzatır mısınız?” diyesin gelmedi mi, doğruyu söyle?

Yani evet, aramızda 235 trilyon mil var ve yolculuk iki yüzyıla yakın zaman alacak ama Passengers filmindeki gibi kapsüller içerisinde uykuya yatırılıp gönderileceksek yeni Dünyamıza, denemeye değmez mi?

1 keşif 1 soru:

NASA Uzay Misyonu’ndan Thomas Zurbuchen, “cüce” yıldız Trappist-1’in keşfiyle ilgili gazetecilere yaptığı açıklamada “Bu keşif, ikinci bir Dünya bulup bulamayacağımız değil, ne zaman bulacağımız sorusunu gündeme getiriyor” demiş. Kısacası, o yolculuk gerçekleşecek, o uzaya gidilecek arkadaşlar; sadece zamanı belli değil…